Det mest populære reklamemedie

Kantar Gallup har spurgt danskerne, hvad de synes om reklamerne i forskellige medier.

GO-CARD ligger helt i top sammen med biografreklame. Derefter er der et spring ned til aviser, magasiner og outdoor, mens radioreklame og bannerannoncer ligger i bund.



© Kantar Gallup for GO-CARD, Okt-nov 2020. Målgruppe: Alle personer, 18+, Storkøbenhavn. Respondenter: N=318
Spørgsmål: ”Hvad synes du om reklamerne i følgende medier?”. Svarskala: Negativ/Overvejende negativ/Hverken eller/Overvejende positiv/Positiv






Hvorfor er GO-CARDs de mest populære reklamer?


Brugerne opsøger selv reklamerne, fordi de kan lide dem. Det er et aktivt, positivt tilvalg.

Som annoncør giver man med sit reklamepostkort noget til forbrugerne, der opleves som værdifuldt.

Reklamerne på GO-CARDs er kreative og giver god underholdning.

Målgruppen møder GO-CARDs, når de er ude med vennerne, i godt humør og i stemningsfulde omgivelser. Det indvirker positivt på oplevelsen af reklamerne.






Hvad siger brugerne?

Kantar Gallup har bedt respondenterne om med egne ord at uddybe deres holdning til reklame på gratis postkort.

De har værdi
”Jeg kender GoCards og kan lide konceptet, da der ofte er tale om flotte, inspirerende kort. Jeg bruger dem til at lave notater på, indkøbssedler, bogmærker, til-fra-kort på gaver og lign.”
”Fordi postkortene rent faktisk kan BRUGES til noget, og ofte er de kulørte, kreative og sjove. Og så vælger man jo HELT selv, om man vil gøre brug af dem.”
”Det er fedt at man også kan bruge postkortene til noget, og samtidig er de som regel sjove”

Effektiv reklame
”Kortet kan man putte i tasken og undersøge nærmere hvis emnet har interesse. Man bliver mindet om emnet.”
”Synes de er hyggelige, og det er noget jeg tit selv tager, så ret effektiv reklame”
”God måde at reklamere på. Desuden bliver alle venner glade for et kort. Virker mere personligt, end en SMS.”
”Det er en sjov måde at vise sine varer/produkter på”

Kreativt
”Mange af dem er kreativt lavet og de er anvendelige”
”Det er altid festlige tekster og gode/sjove billeder. Også tekster som nogen gange giver dig noget at tænke over”
”Ofte sjove, og går over grænsen i forhold hvad andre kan "tillade" sig

Positivt tilvalg
”Postkort kan jeg selv vælge om jeg vil kigge på, de bliver ikke ‘banket’ ud i hovedet på mig som reklamerne i de digitale medier og på tv.”
”Du tager kun gratis postkort, hvis du har lyst til det. De fleste andre reklamer ser du uanset om du ønsker det eller ej. På TV kan reklamer få mig til at slukke, uden at se programmet færdigt.”







Høj liking og branding


I mange medier bliver reklamerne opfattet som påtrængende, og noget man forsøger at undgå. Det er helt modsat for reklame på gratis postkort.

Forbrugernes positive opfattelse styrker opfattelsen af dit budskab og brand.

På GO-CARD får reklamerne lang levetid. Forbrugerne giver selv din reklame videre til andre. Og de kan finde på at hænge dit reklamepostkort op derhjemme, så de kan se på det hver dag!

Læs mere om effekt og rækkevidde her.